گاری سواری جامعه برای بنز سواری عده ای خاص در برنامه تحول نظام سلامت

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 196
باردید دیروز : 33
بازدید هفته : 298
بازدید ماه : 294
بازدید سال : 3028
بازدید کلی : 13650

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 196
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 298
بازدید ماه : 294
بازدید کل : 13650
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : سه شنبه 30 آذر 1396
نظرات

کامران سیفی پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری در خصوص طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: برنامه تحول نامش با شکست گره خورده است و سرنوشتش همانند هدف مندی یارانه ها وکارت هوشمند سوخت است، اما صد حیف که این برنامه و اعتبارات کلانش با سوء مدیریت نظارتی به شکست انجامیده نه با کمبود اعتبار روبرو شده است بلکه با استفاده نابجا از اعتبارات فلج شده است.

وی تصریح کرد:  برنامه تحول در سال ، اعتباری قریب به 120 هزارمیلیارد ریاد را از جیب مردم از محل منابع هدفمندی و مالیات و..... می بلعد وبنا به گفته متولیان نظام سلامت طلب وزارت بهداشت نیز از سازمان های بیمه گر تا حدود سالانه160 هزار میلیارد خواهد رسیدکه همگی ناشی از اجرای برنامه تحول نظام سلامت است ، به عبارتی مجموعا 280 هزار میلیارد در این برنامه هزینه می شود .

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری خاطر نشان کرد: برنامه تحول با امید به کاهش پرداخت از جیب مردم در کنار 8 برنامه انحرافی دیگر شروع شد که در این 8 برنامه بیشتر به ارتقا کیفیت خدمات توجه شده بود و الزاما در صورت نظارت مناسب می توانست رضایت مندی جامعه ومسئولین را ایجاد کند .

وی اضافه کرد: با این حجم اعتبارات و درآمد ها به صورت واقعی می توان پرداخت از جیب مردم را به صفر رسانده و با اجرای نظارتی اصولی و قانونمند خدماتی در خور شان جامعه اسلامی و ایرانی ارائه داد، اما برنامه های ارتقا کیفیت ناموثر یا به تعطیلی کشیده شد است.

سیفی پور در ادامه برنامه ها با اعتبارات کلان  را بر شمرد و گفت: برنامه مقیمی،  برنامه ارتقا کیفیت ویزیت،  برنامه ماندگاری،  ارتقا کیفیت هتلینگ و تغذیه بیماران و اصلاح نظام ارجاع  همگی برنامه هایی با اعتبارات کلان بودند که از همان سال اول در سال 93 ناکارآمد جلوه کردند و در بعضی مواقع دکتر هاشمی اعلام کردند که بدترین ضربه ها را از همکاران و هم لباسان خود خورده اند و این خدمات بی کیفیت را به هم لباسان خود مرتبط می داند اما مگر ابزار های لازم در اختیار ایشان نیست آیا مماشاتی در کار است ؟؟

وی خاطر نشان کرد: جامعه امروز کشور اسلامی اعتبار و هزینه تهیه ماشین بنز را برای سلامت تامین می کنند اما به گونه ای گاری سواری می کنند،  اعتبارت کلان همان ماشین های لوکس بنز هستند وخدمات بی کیفیت همان گاری ها هستند در عوض با همین اعتبارات از جیب مردم اجرای یک برنامه اشتباه به نام ارزش گذاری نسبی خدمات رقم خورد و آنقدر اصرار در ادامه برنامه ای بدون کیفیت انجام گردید تا عده ای از جیب مردم بنز سوار شده اند.  این عامل نه تنها جامعه را دچار خسران می کند بلکه از عوارض آن، اختلاف اقشار دخیل در اجرای برنامه است و موجب اختلاف طبقاتی فاحش گردیده است.

وی عنوان کرد: توجه موکلین جامعه در مجلس و بالاخص کمیسیون بهداشت به این قضیه الزامی است که اجرای تحقیق و تفحص از هزینه کرد منابع و اعتبارات برنامه تحول را تسریع بخشیده و هرچه سریع تر جلوی تورم خانمان سوز هزینه های سلامت را در اجرای برنامه های بدون نظارت گرفته شود.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری در پایان افزود: این سوال باید در ذهن مسئولین تداعی شود که آیا مردم بدون کمک های یارانه ای و مالیات و بدون منابع، توان تحمل تورم سلامت را دارند و با این شرایط آیا صلاح است که خدمات بدون کیفیت با منابعی ناپایدار ناشی از سوء مدیریت نظارتی  ادامه یافته وآیا این خطر را می توان برای سلامت متصور بوده و بر ادامه اتلاف منابع برای خدمات بی کیفیت اصرار داشت ؟؟



تعداد بازدید از این مطلب: 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود